101 Володимирець

Історія пожежного стовпа

Пожежний стовп - дерев'яний або металевий, використовується в пожежних частинах вже більше 140 років для швидкого спуску з верхніх поверхів на нижні. Вогнеборці зазвичай знаходяться на верхніх поверхах будівлі пожежної частини до того часу, поки не надійде пожежна тривога, після якої вони повинні якомога швидше екіпіруватися, спуститися на перший поверх і сісти в пожежні автомобілі.

4Планування пожежного депо в 19 столітті була типовою: на першому поверсі розміщувалися коні і пожежні ходи, а також весь інвентар. Другий поверх займали приміщення чергової зміни (караулів), в тому числі спальня і побутові приміщення.

На верхньому поверсі зберігався зимовий запас фуражу для харчування коней пожежної частини. До 1878 року за будівництві депо зазвичай використовували спіральні сходи.

Використання звичайних сходів заважало через цікавість коней, які могли спробувати по ним видертися. Швидкість спуску по спіральних сходах залишала бажати кращого, нерідко в поспіху пожежні могли вивихнути кінцівки на вузьких сходах.

Капітан Девід Кеньон служив в одному з таких пожежних депо, № 21 в Чикаго (США). Одного разу пожежний Джордж Рейд вантажив сіно для фуражу на горищі пожежної частини за допомогою вил з довгою дерев'яною ручкою, а потім, вперши їх в підлогу першого поверху, з'їхав по ним вниз. Дії спритного пожежного наштовхнули капітана на думку зробити постійний отвір між поверхами і встановити шест для швидкого спуску вниз.

Після узгодження з шефом пожежного департаменту, в 1878 році, пожежні 21-го депо виготовили жердину з сосни діаметром 3 дюйми (7,62 см). Жердина була покрита декількома шарами лаку і шаром воску, для забезпечення хорошого ковзання.

Деякий час пожежні були улюбленим об'єктом для насмішок від колег, однак невдовзі помітили, що команда 21-ої пожежної частини раніше всіх прибуває на місце виклику, особливо вночі. Шеф пожежного департаменту Чикаго розпорядився встановити стовпи у всіх пожежних частинах міста.

Перший мідний стовп був встановлений в 1880 році в Бостоні.

Платою за швидкість був ризик отримання травм. При неправильному використанні, стовп може служити причиною опіків від тертя, переломів, а іноді і падіння з великої висоти. З цієї причини використання пожежних стовпів в нових пожежних частинах ставиться під питання. Існуючі пристрої демонтуються, або використовуються з додатковими заходами безпеки, наприклад, укладанням матів навколо області приземлення.