101 Володимирець

  • Головна
  • Новини
  • Поради водіям при керуванні автомототранспортом в умовах ожеледиці

Поради водіям при керуванні автомототранспортом в умовах ожеледиці

Денна температура ще хоч якось тримається в плюсі, а вночі вже опускається нижче нуля і при наявності опадів у вигляді дощу, снігу, чи мокрого снігу, автомобілістів можуть очікувати сюрпризи у вигляді ожеледі. Як показує гіркий досвід попередніх років, статистика жертв слизької дороги з кожним роком зростає. Добре, якщо обійдеться незначними пошкодженнями для авто, та легким переляком для водія та пасажирів.

Проте іноді на такі дорожньо-транспортні події доводиться викликати і рятувальників, в одному випадку для вивільнення авто із замету, в іншому ж для деблокування водія та пасажирів, яких може затиснути в деформованих конструкціях авто. Тому рятувальники Держслужби з надзвичайних ситуацій закликають власників автотранспорту в черговий раз згадати елементарні правила, як їздити по слизькій дорозі.

  • ГАЛЬМА
  • Як би це парадоксально не звучало, але гальма й ожеледь - речі несумісні. Удавити педаль гальма в підлогу може й хочеться, але робити це вкрай не рекомендується. Якщо автомобіль обладнаний ABS, то дана проблема практично вирішена й машина не піде юзом, електроніка не дозволить заблокувати колеса (хоча, для перестраховки краще гальмувати з інтервалами). Але якщо ви поки рулите на автомобілі без ABS, треба зімітувати її роботу, багаторазово й переривчасто натискаючи на педаль.

    Інший спосіб гальмування - двигуном. Переходячи на більш низьку передачу, можна одержати стабільне вповільнення аж до повної зупинки. Мотору доведеться пошуміти, але наслідки ДТП можуть виявитися набагато страшніше.

  • ПРИВІД
  • Також, варто пам'ятати про те, які колеса є ведучими у вашого автомобіля (багато хто може про це довідатися тільки після того, як потрапить в халепу). У випадку заносу на передньопривідній машині, варто плавно додати газ і повернути кермо убік  заносу. На передньому приводі легше заїжджати на гірку заднім ходом, щоб завантажити ведучі колеса. У випадку із заднім приводом треба, навпаки, забрати ногу з педалі газу, щоб його погасити, кермо варто повертати убік заносу. Як тільки занос припинитися, повертайте кермо в протилежну сторону й будьте готові проробити цю процедуру кілька разів, якщо швидкість руху виявилася високою.

    Повнопривідний автомобіль, у випадку пропорційного розподілу крутного моменту по осях, поводиться  так само як і задньопривідний (варто злегка скинути газ), але якщо ви сидите за кермом кроссовера з електромуфтою, можуть бути нюанси. Радимо з'ясувати, які колеса у вашого авто ведучі, а які муфта підключає при пробуксовці. Також будьте готові до того, що комп'ютер може зненацька змінити розподіл крутного моменту.

  • МЕХАНІКА/АВТОМАТ
  • Автомобілістам-початківцям варто неодмінно знайти час, віддалений від насичених автомагістралей майданчик, вкритий кригою, досвідченого водія або інструктора й удосталь поганяти, щоб відчути початок замету, поводження автомобіля, подивитися збоку на швидкість своїх реакцій.

    І, наостанок, найголовніше правило їзди по слизькому дорожньому покриттю. Не поспішаєте, не робіть різких рухів, тримайте максимальну дистанцію й інтервал стосовно інших учасників дорожнього потоку й звільняйте дорогу всім дурням.

    Як уникнути заносу на слизькій дорозі

    Начальник Володимирецького РС ГУ ДСНС України у Рівненській області

    А. Муравинець


     

    Tags: новини, ожеледиця, поради водієві